maandag 31 mei 2010

Beste Edwin

Beste Edwin,

Ik hoop dat het goed met je gaat. Ook met die hernia enzo. Hebben ze dat ding nog kunnen repareren, of hoe gaat dat tegenwoordig met zo’n rug? Hoe groot is nu eigenlijk de kans dat een paard op hol slaat? Niet meer dan zestig procent volgens mij. Wanneer heb jij nu eens geluk? Bijvoorbeeld in de toto. Dat alleen jij voorspelt dat Ajax wint van NEC. Geef de moed niet op vriend; NEC wordt zwaar overschat.

Wist je trouwens dat Karin en ik uit elkaar zijn. Ook hier is de ellende niet te tellen. Ze heeft meer meegenomen dan een mens kan hebben, en met die mens bedoel ik mijzelf. Zíj kan oneindig veel hebben. Hebben en houwen, daar is ze goed in. Wil je geloven dat ik nu op een bierkratje zit? Van Hoegaarden, of all fucking beers. De vader van Karin werkt bij Hoegaarden en daarom kregen we altijd veertig procent korting op kratjes en dertig procent op losse flesjes. Ik zuip dat spul dus het hele jaar door, ook in de winter, al staat het kotsen me dan dikwijls nader dan het lachen. Ik heb hier nog vijftien kratjes staan, maar misschien ga ik die weggeven aan het Leger des Heils. Ik wil ook wel eens een Palmpje drinken, of een Gulpener Pils.

Ach ja Edje, het leven gaat door zeggen ze wel eens, maar ja ze zeggen zoveel tegenwoordig. Ik ben opgehouden met alles te geloven. Ik heb m’n spaarlampen vervangen door ouderwetse gloeibollen. Geloof jij dat één ijsbeer daar wakker van ligt? Ze maken mij niks meer wijs.

Hoe gaat het trouwens met jou en Suzanne? Ze zag er slecht uit op jouw verjaardag. Je moet eens naar die armpjes kijken. Geef je haar wel genoeg te eten? Wat is dat trouwens met die vrouwen? Karin ook al. Wel zeiken de hele dag, maar eten, ho maar. Het enige wat ik wil, is een vriendin met wie ik mijn liefde kan delen voor friet met kip. En dan samen op de bank Rocky III kijken. Wat is dat een klotefilm by the way. Ik heb ‘m laatst voor de zesde keer gezien, dus m’n mening hierover is bepaald niet ongefundeerd.

Laat ik maar ophouden. Deze brief was bedoeld om je op te vrolijken, maar ik vraag me af of dat is gelukt. Als je trouwens een kratje Hoegaarden wil, kom er dan gerust binnenkort eentje halen.

Groet van een vriend.

Gijs